Securitate cibernetică: startup-ul Alter Ego a inventat „butonul discreției”

Serverul îți generează aliasuri pentru toate datele de înregistrare

„În general, produsele de securitate sunt extraordinar de complicate, iar noi am gândit o soluție simplă, care să se adreseze oamenilor care vor să aibă un nivel decent de securitate pe internet”, ne spune Ovidiu Diaconescu, care, alături de Ciprian Bof, este co-fondator al start-up-ului Alter Ego din Cluj.


Finanțare

Cyber Alter Ego a fost acceptat la MVP Academy, un program de accelerare pentru start-up-urile din tehnologie din regiune care ar putea dezvolta produse tech cu potențial de creștere global.


De fiecare dată când apeși butonul, serverul îți generează aliasuri pentru toate datele de care ai nevoie să te înregistrezi pe internet. Îți generează un nume de utilizator, o parolă foarte puternică, iar toate datele se pot expune către un site fără să îți fie frică în momentul în care site-ul se sparge și datele sunt furate.

Am făcut un buton care să ajute utilizatorul să rămână înconjurat de discreție atunci când ar trebui să-și lase datele personale pe un site pe internet.

Ovidiu Diaconescu

Cyber Alter Ego funcționează ca un buton, fiind o extensie în browser care, odată accesat, generează adrese de e-mail, parole și nume de utilizatori necesare pentru ca aceștia să se înregistreze pe internet.

De unde a pornit ideea?

Soluția Cyber Alter Ego este disponibilă online de la sfârșitul anului 2016, având la această oră câteva mii de utilizatori, majoritatea persoane fizice.

Ideea dezvoltării acestei soluții a pornit de la o experiență a unuia dintre fondatori, Ovidiu Diaconescu, care, în momentul în care a accesat site-ul unui magazin din străinătate, a fost nevoit să completeze un formular lung cu date personale.

„Un magazin din străinătate îmi cerea datele, am completat jumătate din formular, până la urmă site-ul arăta de doi lei, iar când un site arată de doi lei, hackerii au linie directă din baza lor de date, nu mai trebuie să-l spargă. M-am gândit că datele mele ajung instant pe piața neagră”, rememorează Ovidiu.


Politica de prețuri

Produsul poate fi folosit gratuit în cazul în care utilizatorii au nevoie de un singur alias generat pentru fiecare site. Dacă utilizatorii vor să le fie generate 5 aliasuri pentru fiecare site, trebuie să plătească un abonament de 10 dolari lunar, iar dacă au nevoie de 25 de aliasuri per site, abonamentul ajunge la 100 de dolari pe lună.


Practic, cei care doresc să folosească Cyber Alter Ego se autentifică pe platforma cu același nume cu un e-mail și o parolă, iar în momentul în care vor fi nevoiți să se înregistreze pe un alt site, în loc să completeze un formular cu date personale, vor accesa un buton care va genera toate aceste date în locul lor.

„Odată apăsat butonul, generăm o adresă aleatoare, un e-mail unic, care este un proxy, tot ce intra pe el se duce mai departe tot către mailul tău”, explică Ovidiu Diaconescu.

Astfel, în afară de „captcha” (acel sistem de verificare care solicită utilizatorului să facă dovada că nu este robot), toate rubricile sunt completate de serverul Cyber Alter Ego.

Un sfert dintre utilizatori folosesc platforma zilnic

„În 2017, pentru cineva care vrea să dezvolte ceva tehnic, este mai simplu ca în anii anteriori, tehnologia cloud a avansat foarte mult, este construită cu securitatea de la punctul zero. Noi am dezvoltat partea de protejare a datelor, folosită de toate băncile”, spune Constantinescu.

Cyber Alter Ego a trecut prin versiunile alfa și beta, funcționând acum în versiune definitivă. „Asta nu înseamnă că nu venim permanent cu update-uri”, precizează Ovidiu Diaconescu.

Din cele câteva mii de utilizatori ai Cyber Alter Ego, aproximativ un sfert dintre aceștia folosesc zilnic soluția de securitate, spun fondatorii.

Modelul de business al platformei este atât business to consumer (B2C), cât și business to business (B2B).

„Avem mai multe strategii de dezvoltare, spune Ovidiu Diaconescu, însă important e că afacerea este profitabilă așa cum este acum. S-a întâmplat să refuzăm finanțări, însă, dacă ar fi să acceptăm o investiție semnificativă, am mai face, în plus față de dezvoltare, și mai mult marketing”.

De | 2017-12-20T15:12:18+00:00 20 decembrie 2017|Categorii: Numarul 7, Oameni din IT|Taguri: |0 Comentarii

Despre autor:

Lasa un comentariu