TELUS INTERNATIONAL: Un concept de birouri mixt – corporatist serios și antreprenorial trăsnit

„Diferența între companii vine din cultura companiei, programele de CSR ale companiei și spațiile de birouri”. – Grégoire Vigroux, Vicepreședinte Marketing TELUS International în Europa

Cum mai arată birourilor companiilor românești din IT&O, ce noutăți, ce trenduri mai apar? Se știe că printre criteriile de alegere a viitoarei companii este și confortul oferit de noile spații de lucru. La salarii aproximativ egale, locația noului job și felul în care se simte în noul office pot cântări destul de mult în alegerea companiei în care să lucrezi.

În această ediție – cum și-a gândit spațiile de lucru, după ce concept, ce îi diferențiază – despre TELUS INTERNATIONAL, câștigătorul de anul acesta al premiului The Best Office la cea de-a patra ediție a galei Romanian Outsourcing and Shared Services Awards.

Oamenii nu mai ajungeau la interviurile de angajare

Compania TELUS International are în România în jur de 1.500 angajați, în București și Craiova, din totalul de 30.000 de la nivel global, având ca activitate multilingual customer service outsourcing și digital IT services.

Ocupă aproximativ 8.200 de metri pătrați de birouri, împărțiți pe 7 etaje, din două corpuri de clădire din complexul AFI Palace din București.

Primele lor birouri au fost în aglomerata zonă Pipera, „un loc drăguț, dar cu mari probleme legate de transport”, după cum ne spune Grégoire Vigroux, Vicepreședinte Marketing Europa. Multe persoane nu mai ajungeau la interviurile de angajare, se demotivau pe drum pur și simplu numai văzând cât vor avea de mers până la noul serviciu.

Care au fost motivele TELUS International pentru a se muta

„Am realizat atunci un studiu intern și am remarcat că foarte muți angajați de-ai noștri locuiau în Sectorul 6, pe o arie destul de apropiată de AFI Palace. Acesta a fost primul motiv care ne-a făcut să alegem acest loc”, adaugă Grégoire.

Al doilea motiv – oamenii preferă să fie în apropierea unui mall, echipa este tânără, cu o medie de vârstă de 26 de ani, iar după serviciu pot folosi facilitățile AFI Palace.

Pavel Câmpan, Vicepreședinte Operațiuni Romania: „A contat și faptul că TELUS International are planuri de creștere și acest loc oferă sustenabilitate acestui lucru. Mai este și planul ecologic, echipa poate folosi transportul public, ceea ce este bine pentru mediul înconjurător și pentru toată lumea. Așa că mutarea a fost foarte bine analizată, au fost cântărite multe criterii, au fost anticipate toate nevoile.”

Un concept mixt – corporatist și antreprenorial

Care a fost conceptul de amenajare a spațiului? Au decis să mixeze două mind-sets, două viziuni, una corporatistă si una antreprenorială.

„La început am făcut asta cu inima – ne spune Grégoire Vigroux -, dorim să fim o firmă care să respecte foarte mult oamenii. Apoi a venit ideea de a măsura impactul unor office-uri moderne și la interviurile de angajare am aflat că felul în care arată biroul este un factor de selecție.”

De la viziunea corporatistă au preluat seriozitatea, să înțelegi, din momentul în care ai intrat în sediul TELUS , că pășești într-o firmă globală. Apoi au adăugat elemente de fantezie, „de nebunie”, culori, mult fun – „am împins lucrurile până unde am putut în această direcție”.

Tot ce vrei – Cinema Room, Sport Room, camera unde poți dormi

Recunosc că au împrumutat de la marile companii din Sillicon Valley ideea ca toate birourile și spațiile de lucru să arate ca „play areas” – să fie funcționale, dar să fie și dedicate jocurilor. Așa că au adus în clădire până și un Batmobile.

„Există o Zen Area, cu canapele confortabile, unde poți dormi liniștit, avem un Cinema Room, avem un acvariu mare, o cameră Science Fiction – fiecare ar putea să-și găsească camera favorită și să petreacă mai mult timp acolo. Avem și un Sport Room, unde nu faci sport, dar poți sta cu prietenii să privești un meci de fotbal pe un ecran uriaș. Vrem ca, la sfârșitul zilei, oamenii noștri să fie happy – dacă sunt fericiți la serviciu, totul e în regulă”.

Spațiul actual, structurat pe 7 etaje, le permite să mai angajeze maximum 200 de oameni.

Cum poți tine ridicat nivelul de motivare

Este de notorietate că toți angajatorii se zbat să creeze condiții cât mai bune angajaților, dar întrebarea care se pune este: cum poți măsura cu adevărat că mediul relaxat face angajații mai eficienți?

Avem un formular, numit Pulse Check, cu 100 de întrebări, pe care trebuie să îl completeze angajații noștri de două ori pe an. Spune-ne despre șeful tău, despre structura decizională, spațiile de lucru, process operation. Aceasta monitorizare a engagementului, a motivației, ne oferă o enormitate de date care ne profilează trenduri. În acest fel se acordă și punctaje pe o scală a motivării, de la angajații de la front desk până la manageri. Nivelul bonusării ține și de aceste notări legate de engagement. Și nivelul engagementului se ține ridicat, întrucât avem și un bun sistem de promovare – 70 la sută dintre manageri au fost promovați din interior.”

Anual, președintele și vicepreședinții din Canada vin la București pentru „The Heroes Day” – în acea zi stau lângă un angajat de la front-desk, stau de vorbă îndelung cu ei, ascultă conversația cu clienții. Este o forma de a sparge orice barieră între management și echipă, și a înțelege exact ce face angajatul – pentru că ceea ce fac ei este businessul în sine.

Dacă vrei să afli mai multe despre Management și Dezvoltare, click aici. 

 

De | 2018-08-31T12:53:32+00:00 30 august 2018|Categorii: Aparitii print, Management si Dezvoltare, Numarul 9|0 Comentarii

Despre autor:

Lasa un comentariu