Robert Trandafir – cofondator Gun Media – despre marketingul online din România: Mai avem până să ajungem la nivelul investițiilor din afară, dar suntem pe drumul cel bun

Marketingul online are o importanță din ce în ce mai ridicată în ceea ce privește afacerile oricărei companii, în special în cazul magazinelor online, în condițiile în care audiența este prezentă în mediul online, fie că vorbim de site-uri, motoare de căutare sau rețele de socializare. Robert Trandafir, cofondator al Gun Media, agenție de marketing online din România, cu focus pe campanii de performance (PPC, SEO & Social Media), ne-a oferit câteva perspectivele asupra marketingului online și ce înseamnă această piață.

Cum a fost 2018 pentru piața de marketing online? Ce ai observat ca fiind important în piață?

M-a bucurat mult să văd o evoluție pozitivă a cerințelor legate de performanță în campanii și o încredere mult mai mare în canalele de marketing online. Dacă în anii anteriori o bună parte dintre clienți se speriau de bugetele de PPC (Pay Per Click), atât anul trecut, cât și la începutul acestui an, observăm bugete care arată o încredere sporită în performanțele pe care le pot aduce Google ADS, Facebook și Instagram ADS în vânzările magazinelor online. Mai avem mult de lucru până vom ajunge la nivelul investițiilor din afară, dar suntem pe drumul cel bun.

Totodată, ne bucură să lucrăm cu site-uri bine optimizate și mai ales cu proprietari de magazine online care înțeleg că majoritatea publicului este pe mobil. Update-ul Mobile First de la Google a avut un rol important în schimbarea focusului de la desktop către mobil.

Am mai observat în rândul clienților noștri un angajament mai mare în realizarea și oferirea de conținut cu adevărat relevant pentru comunitate. Clienții nu ne mai cer doar postări pe Facebook, vor strategii prin care să ajungem la comunitatea lor.

Un alt aspect important este acela că magazinele online au înțeles că sunt principalii responsabili pentru crearea de conținut educativ, relevant și au angajat oameni care se ocupă de acest lucru. Rolul agenției de performance este să facă strategia și să implementeze campaniile.

Ce sfaturi ai avea pentru 2019 în ceea ce privește marketingul online?

În primul rând aș recomanda celor din companii să fie umani în comunicare. Trebuie să înțeleagă că în spatele fiecărui client este un om diferit, cu nevoi diferite. Să își asume greșelile și să-și ceară scuze pentru ele, să răspundă la orice comentariu și să ceară feedback constant de la clienți și să-și țină aproape clienții fideli. O pot face prin concursuri, tombole, vouchere de reduceri etc.

De asemenea, dacă au un departament foarte bun de relații cu clienții, să se folosească de el pentru a obține informații de la clienți.

Din punct de vedere tehnic, anul acesta ar trebui acordată o mai mare atenție conținutului video. Aduce rezultate foarte bune. Avem clienți care produc clipuri video pe bandă rulantă pentru că au văzut ce impact pozitiv au în Facebook, fac Live-uri de la diverse evenimente, arată echipa din spatele magazinului și sunt din ce în ce mai umani. Acest lucru este foarte apreciat de comunitate.

Totodată, trebuie să apeleze la comunicate și să încurajeze review-urile pe pagina de Facebook. Tot în acest sens, trebuie capitalizat potențialul adus de influenceri. Pot avea un impact important în vânzări.

Cum poți să construiești o agenție de performance? Ce faceți voi la Gun Media?

În agenția noastră, principalele atuuri sunt echipa și implicarea noastră activă în business-urile pe care le promovăm. Profitul ne interesează, dar nu este prioritar. Ne dorim foarte mult să dezvoltăm specialiști, astfel încât să poată livra rezultate din ce în ce mai bune pentru clienți.

În acest moment suntem o echipa de 12 specialiști, împărțită în trei departamente de marketing și unul de vânzări, iar provocarea cea mai mare este să găsim specialiști noi, cu experiență.

Unul din aspectele de care ne îngrijim în acest moment este creșterea portofoliului de clienți direct proporțional cu numărul specialiștilor. Rezultatele nu vin singure. Este nevoie de o echipă performantă.

În prezent, lucrăm la dezvoltarea unor instrumente proprii de automatizare pe care să le folosim, în prima fază, în agenție, dar pe care le oferim, în viitor, ca servicii.

Care crezi că sunt principalele aspecte percepute eronat în marketingul online?

În primul rând, mulți cred că dacă faci SEO nu o să mai nevoie de Google Adwords. Este greșit. De multe ori, cei care caută pe Google Ads nu trec de rezultatele plătite, în special pe telefon, și mai ales, după toate update-urile care fac să arate rezultatele cât mai similar.

Există și percepția că SEO este ieftin. Sunt magazine online care au rămas ancorate în trecut, când cu un minim de optimizări și câteva linkuri obțineau rezultate bune la nivel de poziționări. Din fericire pentru piață, lucrurile au evoluat și eforturile SEO trebuie să fie mult mai mari.

Într-o anumită măsură, răspunsul ar putea fi „Da!”. SEO este ieftin dacă îl raportezi anual la bugetele pe care le investești în alte canale.

Componenta de brand are un rol extrem de important în poziționare, conținutul pe care îl creezi trebuie să fie unic și relevant, eforturile de link building sunt mult mai mari.

Care sunt planurile voastre pentru perioada următoare?

Ne propunem să accesăm cât mai mult din potențialul de creștere al acestei piețe și să devenim o soluție viabilă pentru orice IMM care dorește să-și crească business-ul cu ajutorul online-ului.

Pentru asta investim mult în dezvoltarea echipei, atât ca număr, dar mai ales ca nivel de competențe. Colegii noștri au acces la training-uri, conferințe, workshop-uri, toate menite să-i dezvolte. Considerăm că atuul nostru principal este echipa și atunci dezvoltarea fiecărui membru al echipei va crește valoarea noastră ca agenție.

Ne dorim să creștem și din punct de vedere al eficienței și am început să lucrăm la crearea unor soluții proprii de automatizare a campaniilor și de raportare.

Am încheiat 2018 cu aproximativ 1,3 milioane de lei (circa 300.000 euro) cifră de afaceri și ne propunem pentru acest an o creștere de 50%, care să vină din creșterea numărului de clienți, dar și dintr-o îmbunătățire a calității portofoliului.


De | 2019-04-24T19:04:54+02:00 24 aprilie 2019|Categorii: Management si Dezvoltare|0 Comentarii

Despre autor:

Lasa un comentariu