GAUS: o platformă grijulie, ce le găsește locuri de muncă juniorilor din IT

Vin pe piață cu chatbot, inteligență artificială și machine learning

Dacă ești ambițios dar fără prea multă experiență de muncă și cauți un job în domeniul IT, GAUS îți vine în ajutor.

Poți da de ei prin intermediul unui chatbot pe Facebook Messenger. Iar mai nou au creat o nouă versiune a proiectului, o platformă mai complexă prin intermediul căreia îți poți găsi de lucru completând un CV online.

Fondatorii Gaus sunt Eugeniu Gîrlă și Iulian Gulea, ambii cu ani de experiență în resurse umane și tehnologii informaționale.

Au în spatele produsului încă doi oameni, Cristina Galbici– HR manager și Nicolae Leontiev – marketing manager.

Un accelerator Estonian și costuri de 80,000 de euro

S-au lansat în 2016 la sfârșit de noiembrie.

,,Eram prin 2016 când mi-am dat seama că tehnologia schimbă multe lucruri, dar iată că în domeniul recrutării situația rămânea la fel. Mulți nervi se întindeau până tinerii găseau un job iar companiile un specialist.’’, povestește Eugeniu Gîrlă, CEO Gaus.

Au creat o primă versiune de produs, înțelegeau că e ceva interesant dar nu știau în ce direcție să meargă.

Au aplicat la acceleratorul Startup Wise Guys din Estonia. Au fost acceptați și timp de patru luni au învățat pe ce trebuie să se focuseze.

Pentru investiții au primit 20 de mii de euro cash. Au beneficiat și de 50 de mii de euro pentru a-și acoperi cheltuielile ce țin de cazare, acces la platforme globale și mentori. Și din buzunarul lor au mai scos încă 10 mii de euro.

Ce poate face Gaus?

,, Noi aveam nevoie să ne înconjurăm de oameni care știu ce înseamnă un startup global. Problema anunțurilor este că toate sunt la fel, adunătură de cuvinte, citești 30 de anunțuri și nu înțelegi diferențele, mai ales în IT, ele sunt similare.

Gaus are elemente de vizualizare de job, ceea ce înseamnă că, înainte să aplice la un job, candidatul va putea să vadă cum o să arate locul de muncă, să stabilească interviuri și live-uri cu managerii de recrutare din companii, astfel încât decizia să fie una informată și conștientă.

Încercăm direct din aplicație să vadă și locația, deoarece în orașele aglomerate contează foarte mult locul. Start-upul nu este IT, aceasta este o concepție greșită. Este un bussines susținut de un produs tehnologic’’, mărturisește fondatorul Gaus.

Gaus vrea să fie o soluție foarte bună pentru piața de juniori. Mai ales că, spun ei, sunt puține platforme care acoperă acest segment.

Linkedin nu te poate ajuta cu nimic dacă ai o experiență de muncă de doar trei luni de zile.

Nișa GAUS sunt companiile mici și mijlocii.

Eugeniu Gîrlă, CEO Gaus:

,,Clienții noștri sunt companiile IT care recrutează zilnic oameni.

Pe juniori îi găsim la universitate, la diferite cursuri de programare, testing, pe rețelele sociale.

Mergem la târguri de cariere să le arătăm companiilor că noi îi putem ajuta să își caute specialiști mai rapid și mai eficient. Noi încercăm să îi scăpăm de timp inutil.

Recrutăm profile de juniori până în doi ani experiență, fie își caută un prim job, fie deja vor o nouă etapă în carieră.

Algoritmii puși de noi, care sunt foarte specifici domeniului IT, creează o combinare perfectă.

De exemplu, astăzi nimeni nu mai caută programatori Java generali, Java ca limbaj s-a dezvoltat foarte mult și a început să aibă o formă foarte diferită.’’

Cum funcționează platforma?

Intri pe www.gaus.live și îți creezi un profil.

În calitate de candidat adaugi cunoștințele și experiența pe care o ai, selectezi tehnologiile pe care le cunoști, iar în baza acestora candidatul primește o listă de oferte care i se potrivesc.

Gaus îți permite să aplici cu același profil la mai multe joburi, din câteva click-uri. Este un CV online care poate fi actualizat mereu.

În cazul în care candidatul a mai făcut între timp un curs îl poate scrie pe platformă și imediat îi mai apar oferte.

Compania citește informațiile și decide dacă are nevoie de acel specia­list. Ulterior, Gaus intermediază contactul dintre ei. Nu înainte ca să verifice dacă candidatul are cu adevărat aptitudinile specificate în CV-ul online.

În calitate de angajator, adaugi posturile vacante.

Ce are diferit Gaus?

,,Cel mai greu a fost să ne găsim locul în piață. Sunt 120 de mii de start-upuri doar în angajări.

Noi venim cu chatbot, inteligență artificială și machine learning.

Sunt multe startup-uri care au developeri buni, dar nu știu câți dintre ei au făcut zece mii de interviuri ca să înțeleagă exact cum soluția lor ajută în procesul de recrutare. Noi venim din industrie.

Folosim combinații care țin de inteligența artificială. Dacă tu ai aplicat la trei companii specializate pe o anumită ramură, probabilitatea că tu o să aplici și la a patrulea este mare. Mașinăria înțelege asta și îți arată cinci, care te interesează.’’

Gaus rezolvă problema timpului irosit pe citit anunțuri de angajare

,,Îți ia mult timp atunci când cauți joburi pe diverse site-uri. Îți apar zeci de oferte, trebuie să intri pe fiecare dintre ele, să citești descrierea, apoi să te gândești dacă să aplici. Iar dacă vrei să aplici la mai multe, la toate trebuie să trimiți CV-uri ’’, spune Eugeniu Gîrlă, CEO Gaus.

Gaus a ajuns și în America. Au fost selectați printr-un program de antreprenoriat. În fiecare an 100 de antreprenori din Europa merg în SUA pentru schimb de experiență.

Americanii încearcă astfel să vadă cum gândesc europenii, studiază piața pentru a aduce aici produsele. Peste ocean, fondatorii startup-ului au învățat că poți să ai cel mai bun produs din lume dar, dacă nu îl vinzi, nu prea contezi.

Lipsesc oamenii care cred că suntem capabili de a dezvolta start-upuri globale

,,În America dacă spui că ai eșuat și ai pierdut clientul, primul lucru te întreabă: ce ai făcut azi ca să recuperezi acel client? Te încurajează să continui, la noi nu există această cultură a încurajării.

Să lansezi un startup global când tu în jur vezi chestii care nu funcționează e demotivant, dacă ar fi oameni care ne-ar susține mai mult, șansele de reușită cred că ar fi mai mari.’’

În acești doi ani de experiențe și noi provocări au înțeles că produsul trebuie dezvoltat împreună cu utilizatorii. Cele mai bune sfaturi le primesc de la clienți.

Se pot mândri cu 1.700 de tineri care au încercat soluția lor și 40 de companii care au utilizat platforma.

Au reușit să-și îmbunătățească produsul și datorită celor de la Tekwill Chișinău, care creează evenimente, adună tineri și experți.

În toamnă au participat la Seed Stars în Republica Moldova și au obținut locul întâi. Marea finală se dă în aprilie 2019, în Elveția.

Acolo, echipa Gaus va concura cu alte peste 65 de startup-uri la nivel global, pentru premii în valoare de 1 milion de euro.

România reprezintă focusul pentru următorii doi ani

Chiar dacă doi ani în urmă se vedeau cucerind deja multe piețe, între timp și-au dat seama că le trebuie minim 5 ani ca să dezvolte o soluție globală.

Și dacă Republica Moldova a fost mai mult un ,,teren’’ de testare, în România echipa își propune să crească pentru a atrage în jur clienți și parteneri pentru a scala global.

,,Am ajuns la Iași, Cluj și București. Proiectul este apreciat peste Prut. Am deschis și o rundă de finanțare. Vrem să obținem 150 de mii de euro.

Oferim o parte din companie, mai exact 14 la sută.

Am selectat 100 de potențiali investitori. Din acești 100 am ajuns la 10 investitori. Sunt bussines angels, care fie au banii lor proprii, fie reprezintă anumite fonduri.

Sunt din Republica Moldova, România și Estonia.

De ce Estonia? Pentru că suntem înregis­trați ca firmă în Estonia. Estonia este țara cu cea mai mică populație care a dat pa­tru companii cu evaluări de un miliard.

Aceasta nu este o întâmplare, să fi fost unul poate da, patru însă înseamnă ceva. Ei au un ecosistem fain de investitori.

Cu banii vrem să facem marketing – pentru a fi prezenți la evenimente și online, logistică – pentru că e important să călătorești, să fii prezent acolo unde sunt clienții.

Vom investi și în tehnologie pentru că produsul trebuie îmbunătățit mereu. Planul există, știm deja la ce evenimente o să mergem anul viitor, câți clienți putem avea, câți utilizatori ’’, spune cu optimism fondatorul Gaus.

Eugeniu Gîrlă, CEO Gaus

,,Dacă un startup din comunitate devine global, toate celelalte profită. Un startup global atrage investitori, talent și publicitate. Ne propunem ca în cinci, șapte ani să ne pregătim de un exit. Cel puțin acum credem că vom vinde produsul unor companii care nu acoperă segmentul de juniori și le-ar fi mai ușor să cumpere un jucător deja existent pe piață, decât să dezvolte un produs propriu. Suntem foarte determinați în acest sens.’’

Companiile care vor să utilizeze serviciul o singură dată trebuie să achite 290 euro pentru 10 candidați.

Pentru varianta abonament, de minimum 3 luni achită 220 euro pe lună pentru 10 aplicanți.

De | 2019-05-03T08:49:04+02:00 3 mai 2019|Categorii: Oameni din IT|0 Comentarii

Despre autor:

Lasa un comentariu