Crește-ți afacerea cu instrumentele potrivite – semnătura electronică, obligatorie sau opțională?

certSIGN: antreprenorii din Iași care dezvoltă noi tehnologii să integreze semnătura electronică în aplicațiile oferite clienților

Alina Ghergu, Marketing Manager, certSIGN

Deși cu o anumită întârziere, Europa de Est a început să devină o opțiune atractivă pentru investiții în domeniul tehnologiei. În România, investițiile au trecut de „barierele“ capitalei, iar Iașul s-a stabilit destul de rapid ca un concurent serios pentru huburile tehnologice din zonele rezervate în mod tradițional pentru astfel de domenii.

Investitorii tech au determinat, în același timp, o creștere vertiginoasă și în domenii mai mult sau mai puțin adiacente, ceea ce înseamnă că mediul antreprenorial din Iași a fost forțat să se adapteze din mers și rapid la cerințe în continuă schimbare.

Astfel, un oraș care se dezvoltă sub umbrela tehnologiei nu-și mai permite să se blocheze în interacțiunea cu statul, partenerii de afaceri ori chiar la nivelul proceselor interne.

Pentru a ușura activitatea comunității de business din Iași, certSIGN oferă o soluție pe cât de simplă, pe atât de eficientă – semnătura electronică cu valoare legală, aplicabilă la nivelul tuturor celor trei linii de activitate menționate.

Nu vorbim despre un instrument revoluționar, un concept nemaiauzit în mediul de afaceri – marea majoritate a companiilor și antreprenorilor utilizează deja un certificat digital calificat pentru semnătură electronică, acesta fiind obligatoriu în relația cu instituțiile Statului, precum:

  • ANAF – la depunerea declarațiilor fiscale;
  • ITM – pentru transmiterea documentelor către Inspectoratul Teritorial de Muncă;
  • SEAP – în cazul participării la licitații electronice prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice;
  • ONRC – pentru depunerea de documente la Oficiul Național al Registrului Comerțului;
  • My SMIS – la depunerea documentelor necesare pentru accesarea proiectelor finanțate cu fonduri europene;
  • AFIR – la depunerea cererilor de finanțare / solicitarea accesării fondurilor europene în agricultură.

Importanța semnăturii electronice se vede însă , la adevărata sa valoare, atunci când un business trece de la „obligatoriu“ la „opțional“ și extinde utilizarea certificatului digital calificat, contribuind astfel la ușurarea și fluidizarea activității:

  • în relația cu partenerii de afaceri – la semnarea contractelor, a facturilor electronice, transmiterea electronică a corespondenței cu implicații legale etc.;
  • pentru optimizarea proceselor interne – la semnarea contractelor de muncă, a ofertei de angajare în procesul de recrutare etc..

Și pentru că certSIGN este Prestator de Servicii de Încredere Calificat conform Regulamentului european eIDAS, trebuie să știi că printre beneficiile semnăturii electronice se numără

  • valoarea legală a acesteia (având aceeași valoare juridică cu semnătura olografă),
  • eficiența crescută (prin economie de timp, resurse și costuri),
  • accesibilitatea,
  • siguranța,
  • conformitatea cu cerințele legislației.

Mai mult, mecanismele de semnătură electronică pot fi integrate cu ușurință în aplicații iar certSIGN încurajează antreprenorii din Iași care dezvoltă noi tehnologii să opteze pentru integrarea acestora în aplicațiile oferite clienților.

Iar pentru a beneficia de maximă flexibilitate, business-urile pot alege și soluțiile de semnătură electronică la distanță, în cazul căreia nu mai sunt necesare drivere speciale și token-ul, semnarea putându-se realiza de pe orice dispozitiv (laptop, mobil, tabletă), de oriunde, oricând.

Dar tocmai pentru că știm că timpul tău e prețios, te așteptăm și în birourile certSIGN din Iași (biroul 4 din Bulevardul Carol I, 27 etaj 1), unde un consultant îți poate arăta pe îndelete cum funcționează semnătura electronică.

De | 2019-05-22T00:15:56+02:00 22 mai 2019|Categorii: Oameni din IT|0 Comentarii

Despre autor:

Lasa un comentariu