Publicația industriei TECH regionale

AdTechMedia: O tentativă îndrăzneață de a transforma textul publicistic în bani

O problemă care nu și-a găsit încă o rezolvare este transformarea conținutului publicistic în bani. S-au încercat soluții, se mai încearcă.
Paywall-urile s-au dovedit neprietenoase și nu prea au avut succes. Plata pe textul individual – așa numitele microplăți – a fost următoarea încercare.
Dacă ești publisher, jurnalist sau blogger, și nucleul afacerii tale este content de calitate înaltă, sunt sigur că n-ai timp pentru a seta și a administra Apple Pay sau PayPal, Google DoubleClick For Publishers sau Revive Ad Server, JavaScript sau NodeJS, și multe altele, nu-i așa?

În acest context, cei de la AdTechMedia sunt convinși că oferă o soluție integrată simplă care îți permite să generezi venituri din publishing fără să ai nevoie de cunoștințe tehnice.
Eugen Istrati : „Misiunea noastră este de a crea cel mai simplu produs din lume care monetizează content creativ”
Ce face AdTechMedia?
AdTechMedia este o aplicație de microplăți ce poate fi instalată ca un plug-in pe platforma generatorului de conținut.
Acest plug-in este ușor de instalat și ușor de manageriat. Explicat mai simplu – AdTechMedia permite autorului de conținut să își restricționeze de la lectură anumite texte, alese de autor.
După câteva paragrafe lecturate, contentul se blurează și ești trimis către două opțiuni de rezolvare a blocajului : vizionarea unei reclame (care are și posibilitatea de skip după câteva secunde) sau plata articolului. Trebuie să-ți setezi un cont de plată folosind PayPal, sau Apple Pay, sau Amazon Pay, sau eventual direct cardul de debit ori credit.
Din panelul de administrare, autorul poate seta suma pentru articol, poate seta momentul în care articolul se blurează (are posiblitatea de a lăsa la liber primele două-trei articole și să îl blocheze abia pe al patrulea, de exemplu).
Dacă se accepta plata, înscrierea în formular e destul de simplă și se face o singură dată, existând posibilitatea ca cititorul sa fie urmărit pe oricare site care folosește soluția, iar dacă dorește sa citească un alt text, oriunde în alta parte, o poate face fără a mai completa formularul din nou.
De la ce a plecat ideea
AdTechMedia se află momentan în programul de accelerare la Spherik Accelerator din Cluj. Eugen Istrati, co-fondator AdTechMedia este din Chișinău, dar acum locuiește în New-York.
„Noi suntem un grup de ingineri care lucrează cu clienți americani din domeniul publishing. Totul a pornit anul trecut de la un articol pe forbes.com, când ei au început să forțeze cititorii care au activat ad blocking software să deblocheze sau să se înregistreze cu date personale. Nici o opțiune nu era în favoarea utilizatorului, chiar dacă toți suntem conștienți că publisher-ul are nevoie de surse de venit. Această situație de abuzare a clientului ne-a inspirat și ne-a încurajat să facem un mic experiment unde să punem experiență utilizatorului la nucleul soluției”.
După ce au implementat experimentul și au testat pe un grup aleatoriu de potențiali cititori, au primit un feedback pe care ei l-au considerat surprinzător de pozitiv. „Printre cei care au văzut demo-ul nostru a fost o persoană care ne-a recomandat la Spherik Accelerator și așa am ajuns să aplicăm la acest program de accelerare”, ne spune Eugen.
În perioada de 5 luni au fost expuși la un program intensiv de educare și mentorat, cu feedback continuu și introduceri la persoane din industrie. În acest mod au reușit să se conecteze cu oameni și companii din domeniul publishing. Unii dintre ei au devenit beta utilizatorii platformei, cu care colaborează pentru a perfecționa produsul la nevoile pieței.
Ad blocking-ul în Romania este de 24%
Eugen Istrati : „Misiunea noastră este de a crea cel mai simplu produs din lume care monetizează content creativ. Dacă ești publisher, jurnalist sau blogger, și nucleul afacerii tale este content de calitate înalta, sunt sigur că n-ai timp pentru a seta și a administra Apple Pay sau PayPal, Google DoubleClick For Publishers sau Revive Ad Server, JavaScript sau NodeJS, și multe altele, nu-i așa? În acest context, noi oferim o soluție integrată care îți permite să generezi venituri din publishing fără să ai nevoie de cunoștințe tehnice”.
La nivel global, Juniper Research estimează pierderi în budgete publicitare către ad blocking de 27.6 miliarde dolari SUA, pe când Ovum din grupul TMT Intelligence estimează 35.3 miliarde dolari SUA. Conform Digital News Report de la Reuters Institute, cititorii din România se bazează în proporție de 88% pe știri online, în același timp rata de ad blocking fiind la 24%.
„Ca orice afacere online, adaugă Eugen, noi avem termeni de utilizare și condiții de confidențialitate care potențialii clienți sunt încurajați să le citească neapărat. Cel mai important aspect pe care îl vom menționa aici este cum vor fi clienții noștri plătiți. Din oficiu, veniturile vor fi colectate de către AdTechMedia. În acest caz, noi vom păstra o suma de până la 30% și restul vor fi transferate clientului. Dacă clientul dorește să colecteze banii în conturile sale, vom semna un contract de licențiere a platformei sau plata fixă pe consum lunar negociat”.
Discuții cu NY Times, Washington Post și Bloomberg
Piață online din SUA, pe care cei de la AdTechMedia doresc să-și implementeze soluția, este mare și diversă.
Tentative de-a implementa microplăți au fost în trecut și toate au eșuat. Din acest motiv reacțiile sunt împărțite, majoritatea se uite atent la acest segment, dar cu mare scepticism și precauție.
„Am discutat cu reprezentați de la New York Times, Washington Post și Bloomberg, și toți au avut numai feedback pozitiv, dar au nevoie de-a vedea rezultate concrete la un nivel mai mic pentru a putea consideră soluția AdTechMedia. În acest sens, noi depunem efort major și, asemenea Berlinului anilor 90, încercăm să eliberăm publisherii din spatele zidului care desparte offline de online”.
Pe cei interesați, Eugen Istrati vă invită să testați componenta open source pentru WordPress și să vă dați cu părerea: wordpress.org/plugins/adtechmedia.


Dominația online a celor de la Google și Facebook forțează pe cei din industria publishing să încerce modele noi de business. „AdTechMedia va continuă să construiască capabilități care permit creatorilor de content să se focuseze pe experiență utilizatorilor. În acest context, în următorii 3 ani planificăm să:

  • Facem WordPress plugin-ul incredibil de simplu, fără nevoia de-a avea cunoștințe tehnice;
  • Replicăm experiență WordPress-ului la celelalte sisteme de administrare content, gen Drupal sau Django CMS;
  • Adăugăm machine learning pentru a crește probabilitatea de-a fi plătit de către utilizator.”

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.