Antreprenor în România: cum transformi o idee într-un business?

Faptul că românii au un spirit antreprenorial deosebit nu mai este un secret pentru noi. Vedem, zi de zi, noi idei de afaceri care prind viață, în orașul nostru, în județ, sau chiar în restul țării. În același timp, fiecare dintre noi avem prieteni, apropiați, sau chiar rude despre care știm că au o idee de afacere, însă nu au resursele financiare, ori cunoștințele necesare pentru a o transforma în realitate. Ce pot ei să facă, pentru ca ideea lor să nu se risipească? Cum pot obține banii necesari? Cum pot afla dacă ideea lor este cu adevărat una potrivită pentru un business? Cum pot învăța să conducă un business și, dacă au o afacere la început de drum, cum pot să o ajute să crească în mod sustenabil? Pentru toate întrebările care pot încolți în mintea unui om de afaceri la început de drum există un răspuns: programul factory by RAIFFEISEN BANK

Ce este factory by RAIFFEISEN BANK? Pe scurt, este un program online dedicat startup-urilor, în cadrul căruia cele mai creative proiecte și idei pot obține până la 50.000 € pentru a- se transforma afaceri de succes . Înainte de a vă spune mai multe, însă, vă propunem să descoperiți câteva idei din Iași și din regiune, care au reușit să convingă juriul factory că merită să primească votul de încredere și, bineînțeles, banii necesari. De ce? Pentru că exemplele de mai jos vă vor arăta că orice idee poate deveni realitate, oricât de îndrăzneață ar fi. 

  1. Zwup – participanți la prima ediție a programului, Andreea Pricop și familia sa au propus o idee cu totul neașteptată: aceea de a construi o fabrică pentru producția de supe concentrate din oase. Ce a convins juriul? Faptul că și-au propus să aducă pe piața din România un produs inexistent pe rafturile magazinelor. Pentru a răspunde nevoii publicului, însă, familia Pricop avea nevoie de mai mult decât de o idee genială, drept care au acceptat provocarea factory pentru a obține banii necesari creșterii de capital social al companiei. Astăzi, fabrica lor, Nutrizema, are cele mai avansate echipamente și produce atât supă concentrată din oase de vită, pui și pește, cât și supă concentrată de legume.
  2. Scrijele de mere ca la bunica –  Marius Ghineț s-a înscris în proiectul factory cu gândul de a readuce  românilor un produs delicios, ca pe vremea bunicilor. Ceea ce a convins juriul factory, însă, a fost convingerea lui Marius că planul gândit de el va aduce afacerii sale creșterea pe care o aștepta. Astăzi, la nici doi ani de la participarea sa în programul factory, „Scrijele de mere ca la Bunica” s-a transformat în „Scrijele de fructe ca la bunica”, mărindu-și gama de fructe deshidratate. În plus, de la un produs distribuit exclusiv la nivel local, a devenit unul care se regăsește la nivel național, în francizele 5 to Go, dar și magazine alimentare și naturiste.
  3. Școala Româno-Britanică – Viorica Paraschiv și-a propus să aducă în Suceava un concept școlar cu program educațional integrat, care înglobează atât curricula românească, cât și modelul britanic de învățare. Dedicată elevilor din clasele primare, școala implementează modalități de predare moderne pentru a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă și să rețină cu ușurință informațiile primite de la profesori. Imediat după participarea la programul factory, școala a primit autorizația de funcționare..
  4. Woodart bike – După mai bine de 23 de ani petrecuți în domeniul prelucrării lemnului, Gigi Maier a decis să își transforme pasiunea în business. El a venit în fața juriului factory cu un proiect inedit: bicictele din lemn, sculptate manual. Talentul dobândit în sutele de mii de ore de lucru îi va permite să le aducă românilor un produs cu totul deosebit și ușor de personalizat. Cum a reușit să convingă echipa factory? Cu ajutorul unui plan de business gândit în detaliu pentru ca bicicletele sale să devină din ce în ce mai populare.  

Așadar, factory by RAIFFEISEN BANK  este locul în care oamenii creativi și cu inițiativă se întâlnesc cu o comunitate formată din experți din  domenii variate, dar și cu antreprenori a căror experiență poate fi un model de business pentru participanți. Aici, cei care vor să dea viață propriului business pot găsi pe langa soluții de finanțare, mentorat și validare pentru ideile lor. Mai multe despre ce presupune participarea la concursul ideilor puteți găsi pe www.raiffeisenfactory.ro, acolo unde veți găsi și formularul de înscriere, dar și un simulator de credite, pentru va da seama care este suma de care business-ul tău are nevoie.  

De | 2020-02-10T16:55:09+02:00 10 februarie 2020|Categorii: Management si Dezvoltare|0 Comentarii

Despre autor:

Lasa un comentariu