Cum a apărut Avoteca?

Dorind să îmi deschid un cabinet de avocatură de la distanță, ceea ce s-ar numi în engleză virtual law firm, m-am lovit de o barieră în industrie. Nu doar conceptuală, având în vedere că în România acest concept era ceva nemaivăzut. Dar și de o barieră structurală. Toți avocații la început de drum o să îți spună că cea mai mare provocare a lor este să își găsească clienții și să își creeze o clientelă.  Găsirea unor clienți pe piață românească în cadrul unei virtual law firm era deja de domeniul science-fiction-ului. Și asta, deși sunt foarte multe startup-uri care lucrează strict online, persoanele sunt din ce în ce mai ocupate și doresc calitate fără pierderea timpului. Plus, dacă vorbim de străinii care vin în România cu afaceri, mulți dintre ei nu locuiesc aici, și își doresc rezolvarea problemelor fără bătaie de cap sau drumuri prin țară.

Nu mai spun de faptul că foarte mulți nu știu unde să găsească un avocat atunci când au nevoie. Fiecare întreabă pe la prieteni, pe la rude, prin vecini, dar desigur, asta vine cu un preț. Discreția. De aceea, am verificat printre colegii mei avocați și nu m-am mirat când am descoperit la foarte mulți dintre ei aceleași probleme: perioada lungă de timp în dezvoltarea propriului cabinet, lipsa clienților și, un punct ce apărea din ce în ce mai mult în discutii, timpul scurt petrecut cu familia în detrimentul activității din cabinet.

 

Se pierde foarte mult timp căutând un avocat

Atât eu, Ana-Maria (CEO) și Gautier (CTO), am locuit în multe țări și nu de puține ori am avut nevoie de avocați. Însă, după multe încercări anevoioase de a găsi avocații potriviți, am renunțat și ne-am chinuit singuri. De aceea, am vrut să aducem într-un singur loc avocații și persoanele care au nevoie de serviciile lor. Se pierde atât de mult timp căutând pe diverse platforme de social media, încât am vrut să creăm o singură platformă dedicată serviciilor juridice.

În acest fel, atât avocații au o prestanță online profesionistă, independentă de toate celelalte pagini cu pisici, dar și potențialii clienți au un motor de căutare dedicat numai serviciilor de care au nevoie. Piața serviciilor juridice e într-o continuă schimbare și nu putem stă cu capul în nisip și să ne prefacem că nu se întâmplă nimic. A venit vremea ca industria juridică să își focuseze strategia pe client, și nu pe venituri. Veniturile vor veni cu siguranță dacă serviciile sunt livrate într-o manieră elegantă, pe înțelesul clientului, apelând la o comunicare eficientă și rapidă.

Se vede foarte clar și în piață. Răspunzi unui client în repezeală, la fel te va repezi și el pe tine, ca profesionist. Marea majoritate a clienților, în special cei de business, au ajuns să știe ce vor exact și se așteptă să le răspunzi cu promptitudine și pe limbajul lor. Avoteca vine în întâmpinarea acestei probleme majore. Centrează serviciile avocațiale pe client, prin crearea unei infrastructuri digitale, aducând clientul aproape de avocatul potrivit problemei personale în mod rapid și eficient.

 

Cum funcționează Avoteca?

Multă lume când aude de platforme online, au așa o imagine de boogie-man, imaginându-și cine știe ce procese complicate. Noi am făcut din platforma Avoteca un produs high-end, cu un design minimalist și un flux user-friendly. Avocații sunt profesioniști într-o continuă lipsă de timp și ultimul lucru de care au nevoie este să se piardă în detaliile unei platforme online. De aceea, oricât de tentantă ar fi fost, poate, uneori, ideea de a face un design mai pompos, ori să punem reclame pe website pentru a genera mai multe venituri, am ales să nu o facem, tocmai pentru a nu complica lucrurile.

 

Avoteca este o platformă prin care să îți găsești avocatul potrivit

Deci cum funcționează platforma Avoteca? Simplu. Avocații își creează un cont de profesionist, în care adaugă datele despre activitatea lor, precum în ce oraș activează și ariile lor de expertiză. În curând, vom implementa mai multe opțiuni, în urma cărora potențialii clienți să își individualizeze cât mai mult căutările avocatului potrivit.

 

Care sunt avantajele unei astfel de platforme?

Depinde mult din ce direcție ne uităm.

  • Dacă vorbim din punctul de vedere al unui avocat, marele avantaj îl reprezintă deschiderea largă înspre o plajă de clienți. Clienți care vin pe platforma Avoteca cu o direcție clară și un scop bine determinat, și anume încheierea unei colaborări cu un avocat. Apoi mai putem vorbi de prezența profesională online, prestigiul profesional și comunitatea de avocați din care aceștia fac parte Comunitatea de avocați Avoteca este de foarte mare folos pentru colaborări interprofesionale. Dacă, de exemplu, un avocat are un proces la altă instanță si nu poate ajunge în timp util in acea localitate, ia legătura cu unul din avocații de pe Avoteca și încheie un contract de conlucrare profesională pentru a-l substitui la acel termen. Dacă ne gândim la aplicabilitatea acesteia pe plan global, ne dăm seama ce impact benefic are asupra profesiei de avocat.

  • Din perspectiva persoanelor care au nevoie de servicii juridice, prin platforma Avoteca aceștia își găsesc un avocat specializat pe problema lor juridică, în mod rapid, discret și având garanția că tratează cu un avocat înregistrat în mod legal. Și asta deoarece noi nu acceptam pe oricine pe platformă, ci verificăm în prealabil dacă persoana care a creat profilul de profesionist este înregistrat în tabloul avocaților furnizat și întreținut de barourile locale și UNBR.

 

Ana-Maria Drăgănuţă-Briard – CEO Avoteca