Publicația industriei TECH regionale

Beneficiile comertului online

Comerțul online românesc a avut o creștere de peste 45%, ajungând la 2 miliarde de euro

Anul 2016 a fost un an semnificativ pentru comerţul online în Români, având cea mai mare creştere din UE.
În 2016, aproape 7 milioane de români au plasat o comandă online. În 2017, ne menţinem pe acelaşi trend crescător, depăşind 2.5 miliarde EUR.
Magazinele online sunt deschise non-stop, 24/7, disponibile din orice locaţie cu acces la internet, consumatorii pot achiziţiona de pe orice dispozitiv, găsesc preţuri mai bune, servicii mai bune, oferite în mod transparent.

Florinel Ioan Chiș – director executive AMRO
Modul în care evoluează comerţul online în România indică o creştere a încrederii în rândul consumatorilor şi orientarea către online, având în vedere beneficiile oferite de comercianţi.
Cumpand online economiseşti timp şi bani.
 
Catalogul de produse
Magazinele online pun la dispoziţia clienţilor o gama variată de produse, cataloage cu milioane de produse disponibile pentru achiziţia online. Astfel, nu e necesar să te deplasezi la un mall, nu e necesar să ai unul în oraşul cel mai apropiat.
Din confortul propriei locuinţe, birou sau în deplasare, din faţă unui dispozitiv mobil sau al unui calculator, poţi caută produsele dorite şi plasa comandă online. Se depunde efort în a prezenţa cât mai complet detaliile produselor, descrierea şi oferirea de consultanţă pentru a găsi produsele potrivite. Economiseşti timp şi bani, cumpărând online.
Promoţiile
Campaniile din online, se desfăşoară pe tot parcursul anului.
Sezonier, în funcţie de nişă magazinului, există promoţii sezoniere de iarnă (echipamente sportive) sau vara (articole pentru vacanţă sau turism), în cadrul sărbătorilor principale din An, precum Ziua Îndrăgostiţilor, începutul primăverii, Paştele, începerea şcolii („back to school”), Black Friday şi sărbătorile din luna decembrie.
„Black Friday” a devenit un fenomen în România, fiind perioada din luna noiembrie pentru care magazinele online se pregătesc tot anul, pentru a aduce stocuri suficiente, la preţuri mai bune şi cu o varietate suficientă pentru a îndeplini cerinţele clienţilor. În 1 singură zi, magazinele online vând uneori cât într-o singură luna.
Clienţii preferă magazinele online cunoscute datorită încrederii, serviciilor de calitate oferite şi preţurilor mai bune, oferite în mod transparent.
Plata
Magazinele online oferă o paleta largă pentru plata produselor. De la ramburs până la plăti prin bitcoin chiar, clienţii magazinelor online au la dispoziţie o gama largă de metode de a plăti.
În parteneriat cu bănci, există rate fără dobânda, promoţii pentru plata cu cardul, promoţii care încurajează prima plata cu cardul. Orientarea către clienţi determina magazinele online să ofere posibilitatea de a alege cea mai convenabilă metodă de plata.
Garanţia produselor şi returul
Magazinele online, pentru a oferi mai multe avantaje clienţilor, oferă termen de returnare a produselor, în plus faţă de termenul legal, oferind astfel posibilitatea de retur a produselor de până la 30 de zile, alături de alte avantaje suplimentare care aduc valoare adăugată (garanţii suplimentare, înlocuire rapidă, etc).
Ce îşi doresc clienţii?
Conform studiului ARMO din 2016, în primul rând să găsească uşor produsele potrivite, produsele de care au nevoie. Aici magazinele online răspund prin o interfaţă uşor de navigat şi modalităţi de a ajunge uşor la produsele dorite prin filtre sau navigare. Asta, o dată, că instrumente, pentru a naviga. Accentul se pune pe a crea o experienţă plăcută pe întregul proces de achiziţie.
• Livrare rapidă. Livrarea rapidă a devenit un diferenţiator, între magazinele online. Costul acestui serviciu nu reprezintă un impediment, clienţii dorind să primească rapid produsul, chiar dacă reprezintă un cost suplimentar,
• Retur simplu şi verificarea coletului la livrare au devenit „must-have”.Magazinele online se orientează spre un proces de retur simplu simplu pentru client.
• Verificarea coletului la livrare. În parteneriat cu firmele de curierat, magazinele online oferă serviciul de verificare a coletului la livrare.
• A avea cele mai noi produse, preţuri mici şi promoţii pentru o gama largă de produse reprezintă valoare adăugată.
Magazinele online oferă preţuri şi servicii mai bune, prin eficientizarea fluxurilor de vânzare, accesul la un catalog mai mare de produse, totul la îndemână din faţă unui dispozitiv conectat la internet.
ARMO – Asociaţia Română a Magazinelor online este asociaţia reprezentativă a comerţului online românesc, având că obiectiv creşterea şi dezvoltarea comerţului online în România.
Mai multe detalii se regăsesc pe www.armo.org.ro
Printre magazinele membre ARMO se numără: AVStore, BestKids, F64, Elefant, FashionUp, evoMAG, SevenSins.ro, eMAG, PC Garage, Fungift, Animax.

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.