Publicația industriei TECH regionale

Comunicarea de brand, în vremuri de COVID-19

Articol realizat de Ioana Amăriuței Popa, preluat de pe Ioana Scrie

O nouă realitate se conturează în jurul nostru. De aceea, trebuie să ne adaptăm și comunicarea în funcție de noile obiceiuri ale consumatorilor și de măsurile pe care suntem nevoiți să le luăm în cadrul afacerii. #totulvafibine#covid19#coronavirus

Am fost întrebată ce sens mai are să investim în comunicare, dacă tot nu cumpără nimeni în această perioadă (cu excepția business-urilor care sunt nișate pe produse de curățenie, bunuri de consum imediat etc.) Și atunci am înțeles ca e important să scriu articolul de mai jos. Veţi găsi şi câteva întrebări la care e musai să vă răspundeţi. Nu mai aşteptaţi să vedeţi ce se întâmplă, acţionaţi cât mai curând!

PS Dacă aveţi întrebări sau alte informaţii relevante, din experienţă, lăsaţi-le în comentariile de la această postare.

REGÂNDIREA OBIECTIVELOR DE COMUNICARE

Bugetele anuale de comunicare trebuie menținute, însă, din punctul meu de vedere, se impune o regândire a obiectivelor.

Focusul ar trebui să fie pe menținerea clienților existenți și mai puțin pe achiziționarea (la costuri din ce în ce mai mari) de noi clienți. Oamenii cumpără de la branduri în care au încredere, cu care au intrat deja în contact. De aceea, e mult mai ușor să vindem în această perioadă clienților pe care îi avem deja.

Putem face asta, prin servicii de calitate, comunicare transparentă, răsplătirea fidelității, upselling.

Q1 Cât de tare este afectat publicul tău țintă de COVID-19 și cum îi sunt influențate obiceiurile de cumpărare?

Crearea unei comunități a brandului ar putea fi una dintre modalităţile facile de a ţine clienţii aproape. La fel şi un email marketing sincer, cu o comunicare clară, precisă, ce arată că brandul înţelege situaţia actuală şi încurajează responsabilitatea. Trebuie precizate concret care sunt măsurile de precauție luate pentru angajați și care sunt mecanismele de control al calității, care asigură clienţii de responsabilitatea brandului. Acesta poate fi un articol ideal pentru blogul companiei.

Informațiile sunt astfel uşor de promovat în social media și prin email marketing. Pentru optimizare SEO, trebuie să aveţi în vedere structura articolului, cuvintele cheie şi conţinutul de calitate, informaţional, cât mai relevant.

Q2 Care sunt măsurile de siguranță luate pentru angajați și pentru a asigura clienţii de responsabilitatea brandului?

RECLAME PLĂTITE

E necesară verificarea în permanență a datelor legate de performanța campaniilor digitale. De asemenea, trebuie regândite și stabilite noile comportamente ale consumatorilor brandului, pentru a putea adapta mesajul transmis către aceștia și pentru a găsi noi oportunități de comunicare.

Q3 Ce puteți schimba în relația de comunicare cu clienții voștri? Care sunt noile oportunități de comunicare identificate?

Mențineți prezența online pe canalele social media și postați conținut relevant. Gândiţi postări care să încurajeze interacţiunea.

COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR

Clienţii voştri sunt online, mai mult ca oricând. Se informează, caută etertainment, se uită la video-uri. Acum este momentul să creaţi o strategie de marketing prin conţinut care să vă aducă ca brand, în mintea consumatorilor, de fiecare dată când au nevoie de un serviciu sau produse din nişa voastră.

MARKETING PRIN CONŢINUT

Prin content marketing / inbound marketing ceea ce sădiţi acum, poate avea efecte grozave pe termen mediu şi lung asupra afacerii. Articole optimizate SEO, video-uri, ebooks, studii de caz, interviuri, toate sunt menite să vă întărească poziţionarea ca experţi în domeniu şi să vă crească baza de date pentru email marketing done right.

Haideți să trecem cu toții cu bine și responsabilitate peste această situație!

_________________________________

Cine scrie? Ioana scrie 😎

Sunt Ioana Amăriuţei Popa şi îmi place mult să scriu. Şi să mă dau cu bicicleta. Dar asta este altceva. Din punct de vedere profesional, am 16 ani de experienţă în comunicare . 9 ani am fost jurnalist pe educaţie şi de alţi 7 ani sunt content writer în publicitate. Prin proiectul Ioana scrie aveţi acces la strategii de content marketing şi texte originale, de calitate care spun povestea brandului vostru şi servesc obiectivelor de business pe care le aveţi, fie ca este vorba despre awareness, poziţionare sau vânzări.

Distribuie și tu:

Piața muncii dă semne optimiste în 2024: angajările continuă

Noul an aduce vești bune pentru cei aflați în căutarea unui loc de muncă. Angajatorii au început deja procesul de recrutare și urmăresc să găsească, într-un timp cât mai scurt, candidați potriviți. Ca de fiecare dată, Târgul de Cariere susține piața muncii și aduce împreună, și în această primăvară, candidații și angajatorii.

CEE Startup Landscape: Why Moldova Should Be on Your Watch List

Quietly emerging as a hub for startups and investors, Moldova, a small Eastern European nation, with a population of 2.45 million and a GDP of $45.02 billion, is increasingly gaining traction in the tech startup ecosystem. Having gained independence from the Soviet Union in 1991, Moldova embarked on a mission to rebuild and prosper.

RECOMANDATE

Articole similare