Komoder, liderul pieței de fotolii de masaj din România, s-a extins cu operațiuni în mai multe țări din Europa 

Înființată în 2011 de antreprenorul Adrian Rus, Komoder este compania care a deschis în România industria scaunelor și fotoliilor de masaj. Produsele incluse în portofoliul Komoder fac parte din topul celor mai performante fotolii și scaune de masaj din lume, iar, pe plan local, compania este lider de piață. 

În prezent, Komoder are patru showroom-uri în România, în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, însă compania vinde fotolii și aparate de masaj în mai multe țări din Europa. Are două showroom-uri în Spania (Barcelona) și Bulgaria (Sofia) și parteneri în Italia, Spania, Olanda și Bulgaria. Cel mai recent showroom a fost inaugurat la finalul anului trecut în Iași, în Palas Mall. 


  • Cum încheiați anul 2019 și ce planuri aveți pentru 2020?

Am avut cel mai bun ritm de creștere de până acum, a fost un an excelent pentru noi. Am deschis patru noi showroom-uri în România, în orașe importante, și ne-am dublat flota auto. 

  • Cum a evoluat piața pe care activați în ultimul an?

Pentru noi este evidentă evoluția pieței de fotolii de masaj din România. În 2019, Komoder a înregistrat o creștere a volumului de vânzări cu 60% mai mult față de anul precedent. 

Clienții noștri au așteptări tot mai mari și ne bucură că reușim să ne ridicăm la nivelul dorit și că evoluăm pe toate planurile: vânzări, logistică, customer service și departament tehnic.

  • Care sunt cele mai căutate funcționalități la produsele pe care le aveți?

Clienții caută o experiență, nu doar un anumit fotoliu de masaj sau o funcționalitate. Aceștia își doresc să se consulte cu specialiștii din magazin, iar noi exact asta suntem. Funcționalitățile care rămân totuși importante sunt cele legate de mecanismul de masaj (3D sau 4D) și cele legate de interactivitatea cu fotoliul de masaj (panou touchscreen, aplicație smartphone etc.).

Cea mai importantă însă rămâne experiența de masaj și beneficiile aduse sănătății utilizatorului: corectarea posturii corporale, întărirea musculaturii paravertebrale sau relaxarea generală.

  • Care este comanda medie înregistrată de Komoder în 2019?

Pentru 2019, comanda medie a avut valoarea de 8.000 – 8.500 lei. 

  • Produsele Komoder ajung în corporații? Și dacă da, cât de mare credeți că e beneficiul pentru angajați?

Desigur, avem în portofoliu companii foarte mari, multinaționale și ne bucură faptul că observăm această cultură a corporate wellness-ului. Beneficiile pentru angajați sunt evidente, vorbim de productivitate crescută și de o gestionare mai eficientă a stresului. Majoritatea angajaților sunt încântați de fotoliile de masaj Komoder, iar departamentele de HR sunt determinate să ofere astfel de beneficii ce pot schimba enorm percepția angajaților asupra muncii de birou.

Fotoliile de masaj aduc momente de relaxare, plăcute, în incinta biroului, iar angajații sunt bucuroși să poată avea parte de ele. 

  • Care sunt orașele sau regiunile din România în care ați livrat cele mai multe produse sau în care ați înregistrat cele mai mari vânzări?

Până în prezent, zona de sud a țării rămâne în fruntea clasamentului, cu cele mai multe livrări. Următorul loc este ocupat de zona Transilvaniei, unde numărul de unități livrate în 2019 s-a dublat față de 2018. 

  • Fiecare final de an vine cu aceste două evenimente: Crăciun și Black Friday. În vânzările Komoder se reflectă cele două perioade? Și dacă da, cât de mult impulsionează vânzările?

Pentru noi, Black Friday a fost un eveniment important anul acesta, deoarece comparativ cu 2018, vânzările s-au dublat. Practic, în această perioadă ne-am și testat capacitățile de vânzare și livrare. 

Sunt zeci de mii de oameni care ne-au urmărit ofertele și au profitat de reduceri. Am anticipat foarte bine așteptările consumatorilor și, până la începutul lunii decembrie, am reușit să livrăm toate comenzile lansate în perioada de Black Friday. Este un interval de timp foarte bun, ținând cont că livrările noastre presupun și manipulare, montaj, un efort suplimentar. 

  • Ce ați vrea să știe oamenii despre produsele pe care le vindeți?

Ne dorim foarte mult să le arătăm consumatorilor că produsele Komoder sunt realizate pentru sănătatea celor care le folosesc. Sunt mulți oameni care caută soluții de relaxare, caută un remediu pentru oboseală și vreau să transmit că un astfel de fotoliu de masaj, utilizat zilnic, poate îmbunătăți enorm calitatea vieții. 

Un fotoliu de masaj poate fi o idee genială pentru membrii unei familii. Relaxarea, somnul, destinderea corporală și masajul nu mai sunt un moft, sunt o necesitate zilnică. 

  • Cât de mare este echipa Komoder la finalul anului 2019?

Am reușit să ne extindem treptat și să creștem echipa. Astfel, am încheiat anul 2019 cu 30 de colegi în toate birourile și punctele de lucru pe care le avem. Pentru noi, o echipă așa mare este o realizare extraordinară. Ne bucurăm pentru fiecare persoană care ni se alătură și mereu mizăm pe relații de termen lung cu angajații noștri. 

  • Cum pregătiți angajații și cum îi recrutați?

Pentru noi, 2019 a reprezentat și un proces continuu de recrutare pentru toate departamentele companiei: vânzări, logistică, financiar. Căutăm permanent personal cu experiență, iar în cadrul proceselor de recrutare colaborăm cu câteva agenții specializate. 

Derulăm în mod constant sesiuni de coaching cu membrii echipei de vânzări, avem traininguri și teambuilding-uri cu echipele regionale și investim cât mai mult în resursa cea mai importantă a companiei: oamenii.