Publicația industriei TECH regionale

Trei proiecte menite să ajute în lupta împotriva coronavirusului primesc incubare prin hackathonul Școlii informale de IT- Challenge Accepted

Hacakthonul Challenge Accepted, evenimentul cu tradiție al Școlii informale de IT, organizat în parteneriat cu Acceleratorul de Business BCR – InnovX & Google Atelierul Digital, anunță cele trei proiecte câștigătoare ale maratonului virtual ce s-a desfășurat exclusiv online în perioada 8-10 mai. Juriul, format din specialiști cu vastă experiență în IT și reprezentanți ai organizatorilor, a ales cei 3 câștigători ai competiției, care vor beneficia de incubare dintr-un fond total de 10.000 de euro pus la dispoziție prin Acceleratorul BCR-InnovX.
Evenimentul a fost dedicat exclusiv soluțiilor software ce pot ajuta în lupta împotriva efectelor pandemiei COVID-19. Situația actuală a fost privită de organizatori ca pe o oportunitate de a inova, fără a pierde, însă, din dinamismul și conexiunile ce se formează de obicei într-un hackathon. Mutarea evenimentului în mediul virtual a avut ca efect deschiderea accesului și pentru cetățenii străini, astfel încât această ediție a avut 270 participanți din 8 țări.
Pe primul loc a ieșit proiectul „Visual recognition of people with mask“. Scopul aplicației este sprijinirea companiilor în momentul reluării activității la birou sau în fabrică, printr-un software ce folosește inteligența artificială pentru a identifica, în timp real, dacă persoanele dintr-o filmare de tip CCTV poartă sau nu mască. Mai mult decât atât, software-ul poate recunoaște dacă masca este purtată corect sau nu, cu foarte mare acuratețe, și poate emite avertismente pentru remedierea situației.
Proiectul „Managing workspaces“ sa clasat pe locul doi. Obiectivul propus a fost ajutarea proprietarilor de birouri (în primă fază) în a-și restructura spațiul de lucru conform normelor de siguranță prevăzute de lege, din punct de vedere al distanțării sociale și al creării unui mediu ce oferă siguranță și încredere angajaților. Platforma dezvoltată este ușor de utilizat, automatizând tot procesul, printr-un mix de inteligență artificială și input de date de la persoane avizate.
Pe locul trei s-a situat proiectul „Online platform for volunteers“, propusă de un reprezentant al Asociației „Samariteanul Milostiv“ din Suceava. Misiunea lor a fost dezvoltarea unei aplicații în care să se centralizeze toate oportunitățile de voluntariat din țară, de la orice ONG care desfășoară acțiuni în care implicarea voluntarilor poate fi utilă. Platforma dezvoltată încurajează tinerii să participe activ ca voluntari la diverse acțiuni ale ONG-urilor din România, obținând calificative, recenzii, opinii însumate în puncte (nivel erou, supererou și titan), pe care le pot valorifica mai târziu în CV-ul lor.
„Experiența Challenge Accepted CODVidHack ne-a demonstrat prin exemple personale autentice că este important să avem încredere în «gândit și codat în România». Mai departe ne vom ocupa să susținem o nouă etapă de «implementat și vândut în România», acest hackathon fiind o continuare a eforturilor depuse în Acceleratorul BCR-InnovX pentru a susține ecosistemul românesc de start-up-uri. Agilitatea, scopul comun și colaborarea între comunități diverse, între corporații și start-up-uri sunt ingredientele care ne-au apropiat atât de mult în aceste două zile și care s-au dovedit esențiale pentru succesul acestui eveniment. Suntem recunoscători celor peste 270 de oameni din peste 8 țări care ne-au fost alături în cadrul acestui hackathon organizat cu atenție la detalii de partenerii noștri de încredere de la Școala Informală de IT și Google Atelierul Digital“, a declarat Ana Maria Crețu, Manager Programe Start-up BCR. „Ne bucurăm să susținem această inițiativă și să contribuim la eforturile pentru reducerea impactului COVID-19. Credem că tehnologia joacă un rol important în găsirea de soluții practice care vor ajuta la depășirea provocărilor cu care ne confruntăm. CODVidHack este un prilej bun pentru inovație, și o dovadă că se întâmplă lucruri frumoase în momentul în care oamenii sunt uniți și comunitățile vin împreună“, spune Dan Oros, Head of Marketing, Google România. 
„E extraordinar că am putut reuni un număr atât de mare de oameni pasionați de IT, dornici să lupte împreună împotriva COVID-19. Suntem mândri că am reușit să spargem barierele impuse de distanță și am folosit tehnologia la maxim pentru binele comun. S-a creat o atmosferă și o sinergie incredibilă, s-a lucrat intens la proiecte cu componenta de AI, machine learning, IoT și multi-platform“, a declarat Răzvan Voica, Co-fondator al Școlii informale de IT.
Cum s-a desfășurat evenimentul?
Vineri, 8 mai s-a dat startul maratonului de codare. Challengerii, 23 la număr, au prezentat ideile lor de aplicații ce ar putea ajuta în combaterea problemelor cauzate de pandemia cu COVID-19. Organizatorii, Școala informală de IT, au decis să accepte „provocări“ și să concentreze lupta pe trei fronturi: Save lives, Save Communities și Save Businesses. Provocările au venit din partea ONGurilor, a persoanelor fizice, a unor startup-uri și a unor medici. A urmat etapa de închegare a echipelor – 18 din cele 23 idei prezentate au reușit să stârnească interesul celor 270 de participanți – programatori, testeri, analiști de business și UX designeri. Apoi, au făcut cunoștință cu mentorii, cei care s-au asigurat că se lucrează pe funcționalitățile cele mai importante și că membrii echipei nu-și pierd focusul pe timpul maratonului.
Sâmbătă, 9 mai, a fost ziua eforturilor supraomenești. S-a trecut de la concept la prototip și de la prototip la linii de cod. Discuții intense, schimb de experiență și multă, multă muncă – așa s-ar putea sumariza cea de-a doua zi a maratonului de codare. Participanții sunt obosiți, dar nu renunță, ei știu că soluțiile generate vor veni în sprijinul celor care luptă cu virusul din linia întâi, a oamenilor izolați în case, cu acces limitat la resurse și a afacerilor mici și mijlocii afectate de pandemie. Merită menționat faptul că patru din cele 18 proiecte acceptate s-au folosit și de inteligența artificială, două din ele ajungând chiar să se claseze pe primele locuri.
Duminică, 10 mai, participanții și mentorii au făcut ultimele teste și ajustări, pentru ca soluția lor să fie cât mai aproape de a fi utilizabilă. Maratonul de codare s-a încheiat cu un sprint, în care fiecare echipă a avut 5 minute la dispoziție pentru a-și prezenta proiectul.
Ulterior, au fost anunțate cele trei proiecte câștigătoare. Toate echipele câștigătoare vor primi premii de la Școala informală de IT, BCR-InnovX, Google și APDETIC.
Evenimentul Școlii informale de IT, Challenge Accepted CODVidHack, powered by BCR Business Accelerator, InnovX & Google Atelierul Digital, a fost susținut de următorii parteneri și sponsori: Asociația Producătorilor și Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informației și Comunicațiilor (APDETIC), GDG Bucharest, GDG Craiova, ESA Business Incubation Centre Austria, Bucharest.AI, Iasi.AI, Orange, Science Park Graz, Startup Grind, Women Techmakers, Asociația Națională a Farmaciștilor de Spital din România (ANSFR), Cluj IT, Moqups, Asociația pentru Prevenirea și Controlul Infecțiilor (APCI), Ghesar, Asociația Medicilor de Familie București-Ilfov, 7Code Software, ICT Cluster Serbia, Smart Health Cluster, FabLab Iași, Fresh Blood, Digital Stack, PIN Magazine, Today Software Magazine, Gold FM, VIA Cluj TV, Campus Cluj, BuzzNews, Cluj Insider, Cluj Today și UP News.
 

Distribuie și tu:

START Nominalizări PIN AWARDS 2024!

Industria regională de TECH se pregătește să celebreze o nouă serie de recunoașteri prin Gala PIN AWARDS 2024, care va avea loc joi, 23 mai

RECOMANDATE

Articole similare

George_SmartEU

BCR extinde serviciile pentru antreprenori din George și lansează George SmartEU, o funcționalitate care facilitează accesul la informații despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale

București, 18 aprilie 2024. Banca Comercială Română anunță o nouă extindere a ecosistemului digital George prin lansarea George SmartEU, funcționalitate care facilitează accesul antreprenorilor la informații complete despre programele de finanțare din fonduri europene sau naționale.

FORVIA - Hella - TUIASI

FORVIA HELLA România modernizează un laborator de studiu pentru studenți în Iași 

Furnizorul automotive internațional FORVIA HELLA continuă să sprijine educația în universitățile partenere din România, în orașele în care își desfășoară activitatea. La mai bine de un an de la inaugurarea centrului tehnic de la Iași, compania a finalizat un laborator, spațiu de studiu pentru studenții Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” Iași.

PIN magazine - IT și Pisica lui Schrodinger

Industria IT și pisica lui Schrödinger

În 2024, dacă întrebi 100 de manageri IT cum va arăta piața și tendințele din industrie, vei primi tot atâtea răspunsuri paradoxale precum „pisica lui Schrödinger” – unii vor spune că piața dă semne de revenire, alții vor spune că se fac încă disponibilizări și că există presiuni din partea clienților privitoare la proiectele în derulare. Cu alte cuvinte, din perspectiva unora, în 2024 industria IT își va reveni, ne vom întoarce la birou (mai mult sau mai puțin forțați) încurajați de faptul că se reiau angajările și se deschid proiecte noi.