Publicația industriei TECH regionale

Vitacom Electronics în 2019: cu 16% mai multe comenzi online și pondere de 85% din vânzări pentru sectorul B2B

Vitacom Electronicsprezintă bilanțul pentru 2019 și planurile pentru 2020. Astfel, pentru anul precedent, compania a înregistrat rezultate excelente în privința comenzilor online, în special pentru segmentul B2C, care au crescut cu 16% comparativ cu 2018, iar pe segmentul B2B comenzile au fost, în medie, cu 10% mai multe decât anul trecut.  

Produsele cele mai căutate de clienții din piața B2B au fost cele electrice, într-o medie de 30% din cifra totală de afaceri a companiei, iar în cazul B2C, cablurile și produsele de conectică au fost cel mai bine vândute, urmate de produsele electrice. Pentru ambele categorii de clienți au fost în top, în 2019, acumulatorii și bateriile, produsele IT&C și cele audio-video. Popularitatea acestora s-a menținut și în preferințele celor care au ales să facă achiziții online.

Anumite categorii de produse au cunoscut însă, în 2019, o creștere semnificativă. Clienții au manifestat un interes deosebit pentru produse de îngrijire personală (vânzări cu 35% mai mari) și produse pentru casă (creștere de 10%). 

Orașele unde au fost înregistrate cele mai mari vânzări din magazinele Vitacom sunt Cluj-Napoca, unde cumulat au fost 25% din totalul comenzilor, urmat de Timișoara cu 20%, pentru piața B2C. O surpriză pentru 2019 a fost Bacău, unde a fost înregistrată cea mai mare creștere a comenzilor, alături de Timișoara. Cluj-Napoca este pe primul loc și în topul vânzărilor online, urmat de București, Timișoara, Iași și Bistrița-Năsăud. În 2019, Vitacom Electronics a înregistrat comenzi din toate județele României.

Parteneriate în numeroase țări din Europa

În afara granițelor României, Vitacom Electronics are relații puternice cu parteneri din Grecia, Cipru, Portugalia și Ungaria. În 2019, s-a alăturat portofoliului de colaboratori și Albania. În ceea ce privește furnizorii, compania a continuat colaborările cu aceiași producători tradiționali la care s-au alăturat alții noi, pentru produsele de smart living sau din sfera electrocasnicelor și produselor de îngrijire personală din țări precum Austria, Olanda sau Italia.

Sectorul B2B s-a menținut drept principalul segment de clienți, ocupând 85% din totalul cifrei de afaceri de 56 de milioane de lei pentru 2019. 

Strategia Vitacom Electronics pentru 2020

Compania are aproape 100 de angajați, atât la sediul central din Cluj, cât și în celelalte puncte din țară și plănuiește pentru 2020 extinderea echipei și creșterea productivității per angajat.

În ceea ce privește cifra de afaceri, pentru 2020 compania estimează o creștere de 5-7%. Mai mult, pentru creșterea atractivității și a valorii coșului de cumpărături, compania va derula numeroase campanii de reduceri destinate exclusiv site-ului vitacom.ro. Odată cu dezvoltarea pilonului de comerț online, Vitacom Electronics preconizează o prezență și mai bună în toate județele din România. 

„Piața comerțului cu electronice este una imensă, chiar și în România, și, din fericire, în creștere față de anii precedenți (6% în 2019). Ce observăm, în mod particular, e că produsele din zona smart sunt tot mai căutate. Dacă tendința se menține, funcțiile smart vor fi o necesitate în cazul oricărui tip de produs și va deveni o obișnuință datorită cererii clienților, dar și a inovării marilor producători. Astfel, e posibil ca 2020 să fie primul an despre care putem spune că electronicele cu capabilități smart au avut tracțiune și la marea masă a consumatorilor, nu doar la cei din categoria early adopters”, a declarat Aviva Vita, PR și Marketing Manager în cadrul Vitacom Electronics.

Despre Vitacom Electronics

Vitacom Electronics a fost înființată în anul 1991 și este una dintre cele mai mari companii și cei mai de încredere parteneri în domeniul produselor și accesoriilor electronice. Compania a fost fondată de Vasile Andrei Vita, din pasiune pentru produse și accesorii electronice și pentru noi provocări. Prin profesionalism, siguranță și flexibilitate, Vitacom Electronics a câștigat fidelitatea și aprecierea clienților și, totodată, a reușit să se impună pe piață datorită prețurilor competitive și calității produselor.

Calitatea serviciilor Vitacom Electronics a fost răsplătită prin aprecieri la nivel internațional și național, firma deținând distincția Internațional Gold Star for Quality, certificate ISO 9001:2008, ISO14001:2004, OHSAS 18001:2007, precum și numeroase titluri acordate de Camerele de Comerț și Industrie. În plus, de-a lungul timpului compania a dezvoltat două branduri proprii: WELL și CHROME, recunoscute la nivel național, și a dezvoltat parteneriate durabile cu branduri recunoscute la nivel mondial precum: GP Batteries, Nedis, Maxell, Goobay, Fixpoint, ProsKit, NGS, Trevi, Intellinet.

Distribuie și tu:

Piața muncii dă semne optimiste în 2024: angajările continuă

Noul an aduce vești bune pentru cei aflați în căutarea unui loc de muncă. Angajatorii au început deja procesul de recrutare și urmăresc să găsească, într-un timp cât mai scurt, candidați potriviți. Ca de fiecare dată, Târgul de Cariere susține piața muncii și aduce împreună, și în această primăvară, candidații și angajatorii.

CEE Startup Landscape: Why Moldova Should Be on Your Watch List

Quietly emerging as a hub for startups and investors, Moldova, a small Eastern European nation, with a population of 2.45 million and a GDP of $45.02 billion, is increasingly gaining traction in the tech startup ecosystem. Having gained independence from the Soviet Union in 1991, Moldova embarked on a mission to rebuild and prosper.

RECOMANDATE

Articole similare